Horgászbeszámolók

Telefon: +36 93/510-263 E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Regisztráció

csukaEz a nap talán nem is december 26-án kezdődött el, hanem a tótszerdahelyi kavicsbánya tavon egyik késő őszi délután, fogtam a pergetőbotom és elindultam körbejárni a tavat. Sajnos egy csapósügér lekövetést kivéve eredménytelenül telt a ''délutáni séta''.
Teljes tókört megtéve utolsó meghorgászható fűzfabokros szűk hely volt a végső próbálkozási pont, be sem dobtam még látom, hogy a bokron csillog egy házi készítésű körforgó villantó, felépítése alapján inkább folyóvízre volt ideális vagy nagyon mély vizekre. Valószínűleg ezért is próbálkoztak vele pont itt. Leszedése pofonegyszerű volt szinte csak a fonott damil tartotta az ágon, a hármas horog egyik ágába akasztottam a bot legvégső gyűrűjét és csak lehúztam. Nem értettem, hogy a gazdája miért hagyta itt. Gyorsan felraktam, megnéztem, hogy mozog. Jól vizsgázott.

Lecsatoltam, a dobozban egy saját bokszot kapott az új jövevény. Időközben elköltöztem, keveset horgásztam, többnyire márnára azt is csak a Dunán. Telt múlt az idő jött a karácsony, és a hazajövetel. Már hiányzott a Mura, a nehéz terep és a vad halak. Mivel régóta nem jártam itthon nem tudtam milyen a víz változott e a meder lettek e új akadók, kavicspadok a rég megismert és kitaposott horgászhelyeken. Úgy döntöttem fogom a pergetőbotot, a csalis dobozt és körbejárok, mi is változott míg távol voltam. Karácsonyról lévén szó barátnőm is itt volt nálunk, említettem neki hogy egyik nap megyek és körbenézek. Azonnal mondta, szeretne ő is velem jönni. December 26-án reggeli után elindultunk Letenyétől a Muraszemenyei szakaszig, Honcz Ricsi barátom által együtt bejárt helyeinkre. Úgy 1,5 óra eredménytelen peca után elérkeztünk kedvelt helyemre, ami egy igazán süllős pálya, bár nekem még nem sikerült fognom rajt. Twisterrel és gumihallal vallattam a vizet egy-két kőnek nekihúzva bízva hogy hopp talán most koppintott rá a süllő, de akadálytalanul ugyan úgy húztam ki a felszerelést. Körülbelül 50-60m meghorgászható terület volt még vissza, és látva barátnőm fáradtsággal egybekötött csalódottságát, azt mondtam neki hogy na majd ott a végén megfogjuk a nagy halat. Elmosolyodott és gondolta úgysem lesz semmi végre mehetünk haza.

Végső helyhez odaérve a ''talált'' támolygó villantót tettem fel. Ismertem a helyet, tudtam torzsás. A mélyre engedett csali sokszor elakadt, viszont jól vezetve az akadók felett fogtunk jó néhány csukát Ricsi barátommal, amiket mind vissza is tettünk az általuk birtokolt helyre. Első dobás, egy víz fölé hajló fa vékony ágán landolt, valószínűleg figyelmetlen voltam vagy nem vettem észre, hogy ott van a háttér miatt. Szépen lóg a levegőben a víz felett a csali, lassan visszahúztam ágig majd egy hirtelen rántás és nem esett le. Hát ez fent marad, mondtam Kittinek. És így is lett. Fonott damilt eltépve ott csüngött a horgászok karácsonyfáján.

Gyorsan újra szereltem a botot felraktam egy Mepps arany dupla körforgós vörös bojtos csodát. Első dobás pont a fa alatt még elfért. 1-2-3-4-5 tekerés és bumm erővel vágott rá és robbant fel a víz körülötte, fék kissé erős volt ezt mutatva ki is ugrott többször is a vízből mutatva hogy nem tudja húzni a damilt arra amerre ő szeretné. 3-4 perces volt az egész fárasztás, de vagy 15 percnek tűnt annyi esemény történt benne. Sekély vízbe érve vadul rázta meg többször is a fejét, szabadulni szeretett volna. Nyakon csíptem és kiemeltem volna de, éreztem van súlya és nem lesz egyszerű kiszedni ezért páromnak átadtam a botot, hogy biztonságosan tudjam partra emelni anélkül hogy belém húzná a horgot.

csuka

Horogszabadítás és fotózkodás után vettem észre, a farokuszonya fele hiányzik. Vidra haraphatta meg, csúnyán be is volt gyulladva, fertőtlenítővel lefújtam, hogy előbb gyógyuljon és útjára engedtem mivel karácsony van, és túlélt egy vidratámadást nem gondolom úgy, hogy az embernek kell végeznie vele. Ha eddig elélt és túlélt sok megpróbáltatást megérdemli az életet! Visszatérve a talált villantóra egyetlen halat sikerült csak vele fognom, szóval jól működött, de sajnos én sem használtam sokáig. Talán majd egy másik horgász aki leszedi...

Felszerelés :
Bot: Cormoran Black Bull 8-35g
Orsó: Ryobi Slam 3500
Damil: Daiwa 0,14-es fonott
Csuka: 70cm, 3,43kg

Képeket párom készítette: Papp Kitti.

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.